منطقه 1 تهران را بهتر بشناسیم

از منطقه ۱ تهران چه می دانید؟ معمولا همه‌ی افراد وقتی نام منطقه ۱ تهران را می شنوند تمام تصورات آن ها به سمت خانه های بسیار لوکس، مراکز خرید مجلل و زندگی مرفع می‌رود. البته که این تصور کاملا درست و بجا هم است. منطقه ۱ تهران از گذشته تا به امروز به دلیل آب و هوای مناسب، باغ های فراوان و رودخانه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

ویژگی‌های سیاسی و اجتماعی بسیار مهمی مانند: قطب گردشگری تهران، وجود کاخ و موزه های تاریخی، استقرار بازار تجریش و امام زاده صالح، مراکز آموزشی، سفارتخانه ها و سازمان های جهانی اهمیت این منطقه را دو چندان کرده است. در ادامه این مطلب با محله های منطقه یک، ویژگی های محلی آن و قیمت خرید خانه در آن ها آشنا می شوید.

آشنایی با منطقه ۱ تهران

منطقه ۱ تهران، در منتهی الیه شمالی شهر تهران قرار دارد و از سمت شمال به رشته کوه البرز، از سمت غرب به رودخانه درکه، از سمت جنوب به بزرگراه‌های شهید چمران و آیت الله صدر و از شرق به جاده لشکرک و پارک جنگلی قوچک محدود می‌شود. آب و هوای این منطقه به علت نزدیکی آن به کوه خنک و سرد است و به نسبت بقیه مناطق تهران خنک تر است.

از مراکز خرید مهم در این منطقه می توان به مجتمع تجاری:قائم، ارگ، الماس ایران، الهیه، تندیس، پالادیوم، جم سنتر و روشا اشاره کرد. در بیشتر این مجتمع های انواع برندهای معتبر خارجی و داخلی شعبه دارند.

معرفی محله های محبوب در منطقه ۱

تجریش

تجریش، یک محله‌ی سنتی و مدرن در تهران است که تلفیقی از بافت سنتی و مدرن را در خود جای داده است. در حدود ۱۰۰۰ سال پیش به محله‌ی تجریش، طجرشت گفته می‌شد. از گذشته تا به امروز بازار سنتی آن مورد توجه و علاقه بسیاری از افراد بوده است. بیشتر افراد تجریش را با امامزاده صالح و بازار سنتی‌اش می‌شناسند. یکی از ویژگی های مهم این محله دسترسی راحت به آن از طریق اتوبوس‌های تندرو، مترو و ایستگاه تاکسیرانی است. از ویژگی های مثبت این محله می توان مراکز تجاری، تفریحی و درمانی آن را نام برد. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که به علت وجود این موارد در بیشتر مواقع شاهد ترافیک نیمه سنگین در کوچه و خیابان های این محله هستیم.

ولنجک

محله ولنجک شمالی ترین محله در منطقه ۱ تهران است که در کوهپایه ‌های توچال قرار دارد. ولنجک از شمال با ارتفاعات توچال، از جنوب به بزرگراه پارک وی‌، از شرق به رودخانه ولنجک و از غرب به محله درکه محدود می‌شود. این محله در دو ناحیه از منطقه ۱ شهرداری تهران قرار دارد. از مزایای مهم زندگی در ولنجک: آب و هوای تمیز و وجود مکان های تفریحی نزدیک به آن است. همچنین از اماکن مهم ولنجک می‌توان به: بام تهران، تله کابین توچال، دانشگاه شهید بهشتی و سالن اجلاس سران اشاره کرد.

قیطریه

قیطریه، یکی از محله‌های بسیار قدیمی و مرفه نشین در تهران است که از گذشته تا به امروز طرفدارهای بسیار زیادی داشته است. مساحت کلی این منطقه معادل ۱،۵۲۷۱۱۶ کیلومتر مربع در منطقه ۱ تهران است. این محله از شمال به خیابان قیطریه، بلوار صبا و شمال پارک قیطریه، از جنوب به جهانتاب و از شرق به بلوار قیطریه و پارک قیطریه و از سمت غرب به خیابان شریعتی منتهی می شود. دسترسی به این محله از بزرگراه‌های صدر و چمران امکان پذیر بوده و همچنین ایستگاه مترو هم در این محله وجود دارد. برای مشاهده آگهی های قیمت دار خرید آپارتمان در قیطریه می‌توانید به وب سایت شابش مراجعه کنید.

الهیه

محله الهیه تهران که در گذشته خورآذین نام داشته در حال حاضر تبدیل به یکی از بهترین و اعیان نشین ترین محله‌های شمالی در تهران شده است. از معروف ترین خیابان های این محله می‌توان به فرشته، تختی، پارسا سروستان و جردن اشاره کرد. اگر به‌ دنبال برج های لوکس مسکونی در شهر تهران هستید حتما سری به محله الهیه در تهران بزنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.