پارسا سازه صدر

هرآنچه باید درباره محله زعفرانیه بدانید

محله زعفرانیه تهران یکی از محله های اعیان نشین و قدیمی شهر تهران و منطقه شمیران بشمار می رود. این محله در کوهپایه‌های البرز قرار دارد و می توانید ترکیبی از شهرسازی مدرن و سنتی را در آن به راحتی مشاهده کنید؛ در ادامه به بررسی کامل و جامع این محله می پردازیم.

زعفرانیه کجاست؟

محله زعفرانیه یکی از محله های اعیان‌نشین و قدیمی شهر تهران محسوب می شود؛ زعفرانیه در کوهپایه های البرز قرار دارد و می توانید به راحتی ترکیبی از شهرسازی مدرن و سنتی را در این محله مشاهده کنید.

زعفرانیه منطقه چند است؟

محله زعفرانیه یکی ار مناطق گران قیمت تهران است که در ناحیه 2 منطقه 1 شهرداری تهران قرار دارد. زعفرانیه یکی از محله‌های مرتفع شهر تهران محسوب می شود که 1650 تا 1800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

محدوده جغرافیایی محله زعفرانیه تهران

اماکن مهم دولتی محله زعفرانیه تهران

آب و هوای محله زعفرانیه تهران

محله زعفرانیه به دلیل قرار گیری در اراتفاعی 1650 تا 1800 متر بالاتراز سطح دریاهای آزاد، نسبت به اکثر مناطق تهران از هوای پاک، خنک و معتدل کوهستانی برخوردار است.

مراکز خرید محله زعفرانیه تهران

بوستان های محله زعفرانیه تهران

بافت محله زعفرانیه

بافت زعفرانیه هم مانند سایر محله های شمال شهر تهران دارای سبک لوکس و مدرنی است. البته این محله به دلیل قدمتی که دارد تلفیقی از شهرسازی مدرن و سنتی را در دل خود دارد. محله زعفرانیه یکی از محله های بالاشهر تهران و یکی از گران قیمت ترین مناطق مسکونی این شهر محسوب می شود.

مراکز ورزشی محله زعفرانیه تهران

مراکز درمانی محله زعفرانیه

خروج از نسخه موبایل